Rezerwacja i zakup biletów autokarowych

Jak mogę kupić bilet na autobus?

 
CheckMyBus Pomoc rezerwacjeSzukasz informacji dotyczących rezerwacji i zakupu biletów na autokar? Chcesz poznać specjalne oferty zniżki, albo kupony rabatowe? A może, interesuje Cię, czy twojemu dziecku przysługuje bilet ulgowy, albo czy istnieją zniżki dla seniorów i osób niepełnosprawnych?

 
 
 
biletDzięki wyszukiwarce internetowej CheckMyBus dowiesz się jak i gdzie kupić bilet na autobus oraz czego potrzebujesz w przypadku rezygnacji z przejazdu lub zmiany terminu podróży. Dowiesz się również w jakiej formie przewoźnik dostarcza bilet autobusowy – czy musisz go wydrukować, czy wystarczy pokazać go na ekranie telefonu podczas wejścia na pokład autokaru. Poniżej garść porad dotyczących podróży!
 
 
 
Napisz nam swój komentarz lub zadaj pytanie – Jesteśmy tu by Ci pomóc!
 
Napisz wiadomość
 

Jak zarezerwować bilet autobusowy?

Autobusy międzymiastowe wracają w ostatnich latach do łask, przede wszystkim dzięki podwyższeniu standardów autokarów i ich obsługi. Innym ważnym czynnikiem jest łatwość rezerwacji i zakupu biletów autobusowych, na dużą ilośc dobrze przemyślanych tras w Polsce. Porównywanie przez Internet daje gwarancję uzyskania największych rabatów na przejazdy, a można tego dokonać zaledwi kilkoma kliknięciami.

Wyszukiwanie biletów online:

cmb panelZakup biletów w sieci ma wiele zalet, ponieważ możemy poświęcić na tę czynność tyle czasu, ile tylko chcemy, a poradniki internetowe rozwieją od razu nasze wątpliwości. Wyszukiwarka CheckMyBus pozwala uzyskać w jednym miejscu komplet informacji o biletach, trasach i zasadach przejazdu autobusem. Klikając przy wybranej pozycji w „Zobacz ofertę” jesteście Państwo przekierowywani na stronę danego operatora autobusowego, gdzie finalizowana jest transakcja zakupu biletu. Dodatkowo firmy takie jak PolskiBus lub FlixBus oferują tańsze bilety, jeśli zabukujemy je online. Zasadą jest, że bilety elektroniczne są najtańsze a w sieci znajdziemy oferty specjalne, kody promocyjne oraz wyprzedaże biletów autobusowych. Bilet elektroniczny drukujemy i pokazujemy operatorowi kursu na miejscu odjazdu, choć coraz cześciej na polskich trasach możemy skorzystać z biletu na smartfony. To wielkie ułatwienie!

Bilety tradycyjne:

Jeśli nie możemy bądź nie lubimy rezerwować biletów w sieci, zakupimy je oczywiście na dworcach i stacjach autobusowych. Korzystając z tradycyjnego „okienka” lub automatu biletowego musimy pamiętać by zatrzymać nie tylko bilet, ale też każde potwierdzenie jakie jest drukowane. Będzie to jedyny dowód zakupu w przypadku ewentualnej reklamacji kursu. Warto też też znać numer infolinii danego przewoźnika. Minusem zakupu tradycyjnego jest niedostępność promocji na bilety autobusowe, oraz presja czasu.
 

Rezerwacja i kupno biletów autobusowych w Polsce


PrzewoźnikOgólne zasady handlowe
FlixBus
  • Sprzedaż biletów elektronicznych odbywa się przez portal www.flixbus.pl lub w aplikacji mobilnej, przez infolinię, u kierowcy oraz w stacjonarnych Punktach Sprzedaży Biletów.
  • Proces sprzedaży internetowej rozpoczyna się od podania terminu wyjazdu oraz miejsca startu i miejsca docelowego podróży na głównej stronie przewoźnika.
  • Płatność za bilet autobusowy dokonywana jest kartą kredytową lub przelewem internetowym. W punktach stacjonarnych honorowana jest gotówka oraz karty płatnicze.
  • Bilet elektroniczny otrzymany na pocztę e-mail jest ustawowo uznawany za fakturę VAT
  • Zmiana biletu autobusowego następuje poprzez system Zarządzanie Rezerwacjami.
  • Anulowanie biletu autobusowego jest możliwe za pośrednictwem strony internetowej przewoźnika lub na infolinii dostępnej pod numerem +48 22 307 93 34.
  • Ulgi ustawowe obowiązują w flixbus.pl według zasad wyszczególnionych w regulaminie.
  • Rezerwacje grupowe obowiązują dla grup od 3 do 40 osób.
  • E-bilety dostarczane są na wskazany adres e-mailowy. Otrzymany numer rezerwacji upoważnia do odbycia podróży.
  • Oferty specjalne i kody promocyjne publikowane są na bieżąco na portalu FlixBus.
PKS Polonus
  • Sprzedaż biletów autobusowych odbywa się poprzez stronę internetową www.pkspolonus.pl, kasy dworcowe PKS i punkty sprzedaży POLONUS
  • Rezerwacji można również dokonać pod numerem telefonu 703 403 403 (taryfa operatora w Polsce) oraz zakupić bilet u kierowcy autokaru
  • Płatność za bilety autobusowe dokonywana jest gotówką, kartą MasterCard lub Visa oraz przez system przelewów internetowych PayU
  • Panel „Zarządzaj biletem” na portalu przewoźnika pozwala wybrać ulgę ustawową na przejazd oraz miejsce w autokarze
  • Ulgi handlowe przysługują seniorom (wiek 60+ za okazaniem legitymacji), uczniom i studentom (wiek poniżej 26 lat za okazaniem legitymacji) oraz dzieciom do lat 13 (wymagana legitymacja szkolna)
  • Zwrotu biletu autobusowego odbywa się z potrąceniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 10% wartości biletu, a użytkownicy zalogowani na portalu mogą bezpłatnie zmienić datę kursu autobusowego
  • Oferty specjalne i kody promocyjne publikowane są na bieżąco na portalu www.pkspolonus.pl
  • Bilety w promocyjnych cenach na usługę „Tanie powroty” należy zatwierdzić na etapie wypełniania rezerwacji online
  • Za każdą transakcję zakupową online pobierana jest stała opłata w wysokości 1 PLN brutto
  • Reklamację na świadczone usługi, niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu można składać pisemnie poprzez Formularz Reklamacji dostępny w sieci
NeoBus
  • Sprzedaż biletów autobusowych odbywa się poprzez stronę internetową www.neobus.pl, za pośrednictwem infolinii lub w punktach sprzedaży bezpośredniej.
  • Rezerwacji można również dokonać pod numerem telefonu 703 280 900 (dzwoniąc z Polski) lub +48 17 277 30 95 (dzwoniąc z zagranicy).
  • Płatność za bilety autobusowe dokonywana jest gotówką, kartą MasterCard lub Visa oraz przez system przelewów internetowych PayU.
  • Na portalu przewoźnika można skorzystać z ulg na przejazd. Informacje na ich temat zostały zawarte w dziale FAQ na stronie przewoźnika.
  • Zwrotu biletu autobusowego można dokonać za pośrednictwem infolinii albo strony internetowej przewoźnika.
  • Oferty specjalne publikowane są na bieżąco na portalu www.neobus.pl.
  • Reklamację na świadczone usługi, niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu można składać pisemnie albo telefonicznie.
Leo Express
  • Sprzedaż biletów autobusowych odbywa się poprzez stronę internetową www.leoexpress.com/pl w punktach sprzedaży bezpośredniej albo w agencjach lub niektórych pociągach przewoźnika.
  • Płatność za bilety autobusowe dokonywana jest gotówką, kartą MasterCard lub Visa oraz przez system przelewów internetowych PayU lub tradycyjnych przelewów.
  • Przewoźnik pozwala na skorzystanie z ulg zgodnie z informacjami przedstawionymi na swojej stronie internetowej.
  • Zwrotu biletu autobusowego można dokonać przez formularz na stronie internetowej przewoźnika.
  • Oferty specjalne publikowane są na bieżąco na stronie internetowej przewoźnika.
  • Reklamację na świadczone usługi, niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu można składać pisemnie lub telefonicznie.

 
 

75 komentarzy

  • Iwona Ostaszewska-Puchalska

    Zarezerwowałam bilet dla 2 osób z Warszawy do Białegostoku w dniu 21.08. Rezerwując i opłacając byłam pewna, że autobus odjeżdża z lotniska Okęcie. Dopiero na bilecie okazało się że odjazd jest z Warszawy Zachodniej. W takiej sytuacji chciałabym zrezygnować z biletu lub jeśli jest to mozliwe zamienić na jakiś autobus odjeżdżający z lotniska (planowy przylot mamy o 5.35)
    Z poważaniem

    • cmbblogadmin

      Dzień dobry XXX,
      Należy pamiętać, że CheckMyBus jest porównywarką biletów, a zakupu dokonuje się na stronie przewoźnika. Dlatego prosimy Cię o jak najszybszy kontakt z przewoźnikiem, którym będziesz podróżował, i podanie swoich danych. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, skontaktuj się z nami ponownie.
      Dziękuję za wiadomość.
      CheckMyBus – Obsługa klienta

  • Sylwia

    Chcialam się upewnić o przewóz z lotniska Katowice-Pyrzowice do Częstochowy , czy taki przewóz nadal istnieje i o której godzinie i ile razy na dzień są odjazdy.
    Dziekuje

    • cmbblogadmin

      Witaj Sylwia,

      Wszystkie informacje o autobusach z katowickiego portu lotniczego do Częstochowy można znaleźć tutaj. Wystarczy wybrać dokładną datę podróży, a otrzymasz najszybsze i najtańsze połączenia.

      Pozdrawiam
      Zespół Obsługi Klienta CheckMyBus

  • Adam

    Witam, gdzie znajdę informacje odnośnie lokalizacji przystanków,gdzie znaleźć zarezerwowany autobus ?
    Konkretnie szukam połączenia z Podgoricy do Ulcinji ? Za bilet płace w euro ?
    Adam

    • cmbblogadmin

      Witaj Adamie,

      tutaj znajdziesz wszystkie aktualne połączenia z Podgorica do Ulcinj. Wystarczy, że dostosujesz daty podróży i inne ważne informacje. Jeśli przewiniesz nieco w dół na naszych specjalnych stronach dla Ulcinj i Podgoricy, znajdziesz mapę pokazującą wszystkie przystanki w danym mieście. W Czarnogórze płatność odbywa się zazwyczaj w euro. Jeśli rezerwujesz i płacisz za bilet online – na przykład za pomocą karty kredytowej lub PayPal – kwota zostanie przeliczona z Twojej waluty na euro.

      Pozdrawiam
      Zespół Obsługi Klienta CheckMyBus

  • Grażyna Waszkiewicz

    Dzień dobry.chce zarezerwować bilet na powrót z lotniska do domu . Znam godzinę planowego przylotu. A jeśli będzie opóźnienie co wtedy ?

    • CheckMyBus

      Pani Grażyno, możliwość zmiany rezerwacji biletu autobusowego zależy od warunków przewozu konkretnej firmy. Najlepszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie możliwości wykorzystania biletu na inną podróż lub jego zwrotu bezpośrednio w firmie autokarowej.

      Pozdrawiamy
      Zespół CheckMyBus

  • Aneta RUMPERT

    hi I just bought tickets from Glasgow to Belfast on September 14th. I paid and something disconnected me on the website and I haven’t received any confirmation by e-mail or phone.Tickets are bought in the name of Aneta Rumpert payment was by card

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Hello Aneta,

      thank you for your comment. We would like to ask you to contact the bus provider, you bought the ticket from. We don’t sell tickets on our website.

      Kind regards,
      CheckMyBus Team

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Szanowna Pani, niezbędnych informacji udzieli Pani przewoźnik. W obecnej sytuacji można spodziewać się utrudnień.

      Pozdrawiamy,
      Zespół CheckMyBus

  • Katarzyna Trybulec

    Witam,

    Planuję zarezerwować przejazd busem z Krakowa do Katowic Pyrzowic (i z powrotem) na 2 połowę listopada. Co jeśli godzina odlotu/ przylotu się zmieni? Będę mogła wtedy zmienić rezerwację? Czy lepiej zarezerwować kilka dni przed planowanym kursem? Chociaż godziny lotów też mogę ulec zmianie.

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam,
    Katarzyna Trybulec

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Dzień dobry,

      wszystko zależy od przewoźnika, z którego usług Pani skorzysta. Proszę kontaktować się bezpośrednio z firmą, u której chce Pani kupić bilety.

      Pozdrawiamy,
      zespół CheckMyBus

  • Goliszek

    Witam. Poszukuje polaczenia plock zakopane 5.01.2020 lub 4.01.2020 i z powrotem 11.01.2020 lub 10.01.20. Data zalezy od ceny. Przejazd dotyczy 6 doroslych osob i 10 uczniow. Prosze o wiecej informacji

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Dzień dobry,

      proszę skorzystać z wyszukiwarki połączeń na naszej stronie checkmybus.pl.

      Pozdrawiamy,
      zespół CheckMyBus

  • Urszula tybulczuk

    Czy polske busy ,-flix busy- dojeżdżają na lotnisko w Gdańsku,np z Torunia o 9 30′.?
    Program podaje dworzec Pks…

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Szanowni Państwo,

      z tego co widzę, faktycznie jest to tylko dworzec PKS w Gdańsku. Można na nią dojechać kolejką PKM z lotniska.

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Panie Macieju,

      konieczny jest kontakt z przewoźnikiem, u którego kupił Pan bilet.

      Pozdrawiamy,
      zespół CheckMyBus

    • Mzevinar Chuxua

      Dzien dobry, wczoraj kupiłam bilet we Włochy , od Bari do Crotone 28 lipca płaciłam kartą potwierdzenie płatności przyszło alé bilet niema Co mam robić? Prossima pomóc

      • cmbblogadmin

        Witaj Mzevinar,

        Niestety, my jako wyszukiwarka nie mamy dostępu do potwierdzenia rezerwacji. Otrzymasz go bezpośrednio od firmy autobusowej, za pośrednictwem której dokonałeś rezerwacji.
        Zalecamy ponowne sprawdzenie folderu spamu i w razie potrzeby bezpośredni kontakt z firmą autobusową.
        Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, nie wahaj się skontaktować z nami.

        Pozdrawiam
        Zespół Obsługi Klienta CheckMyBus

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.