Rezerwacja i zakup biletów autokarowych

Jak mogę kupić bilet na autobus?

 
CheckMyBus Pomoc rezerwacjeSzukasz informacji dotyczących rezerwacji i zakupu biletów na autokar? Chcesz poznać specjalne oferty zniżki, albo kupony rabatowe? A może, interesuje Cię, czy twojemu dziecku przysługuje bilet ulgowy, albo czy istnieją zniżki dla seniorów i osób niepełnosprawnych?

 
 
 
biletDzięki wyszukiwarce internetowej CheckMyBus dowiesz się jak i gdzie kupić bilet na autobus oraz czego potrzebujesz w przypadku rezygnacji z przejazdu lub zmiany terminu podróży. Dowiesz się również w jakiej formie przewoźnik dostarcza bilet autobusowy – czy musisz go wydrukować, czy wystarczy pokazać go na ekranie telefonu podczas wejścia na pokład autokaru. Poniżej garść porad dotyczących podróży!
 
 
 
Napisz nam swój komentarz lub zadaj pytanie – Jesteśmy tu by Ci pomóc!
 
Napisz wiadomość
 

Jak zarezerwować bilet autobusowy?

Autobusy międzymiastowe wracają w ostatnich latach do łask, przede wszystkim dzięki podwyższeniu standardów autokarów i ich obsługi. Innym ważnym czynnikiem jest łatwość rezerwacji i zakupu biletów autobusowych, na dużą ilośc dobrze przemyślanych tras w Polsce. Porównywanie przez Internet daje gwarancję uzyskania największych rabatów na przejazdy, a można tego dokonać zaledwi kilkoma kliknięciami.

Wyszukiwanie biletów online:

cmb panelZakup biletów w sieci ma wiele zalet, ponieważ możemy poświęcić na tę czynność tyle czasu, ile tylko chcemy, a poradniki internetowe rozwieją od razu nasze wątpliwości. Wyszukiwarka CheckMyBus pozwala uzyskać w jednym miejscu komplet informacji o biletach, trasach i zasadach przejazdu autobusem. Klikając przy wybranej pozycji w „Zobacz ofertę” jesteście Państwo przekierowywani na stronę danego operatora autobusowego, gdzie finalizowana jest transakcja zakupu biletu. Dodatkowo firmy takie jak PolskiBus lub FlixBus oferują tańsze bilety, jeśli zabukujemy je online. Zasadą jest, że bilety elektroniczne są najtańsze a w sieci znajdziemy oferty specjalne, kody promocyjne oraz wyprzedaże biletów autobusowych. Bilet elektroniczny drukujemy i pokazujemy operatorowi kursu na miejscu odjazdu, choć coraz cześciej na polskich trasach możemy skorzystać z biletu na smartfony. To wielkie ułatwienie!

Bilety tradycyjne:

Jeśli nie możemy bądź nie lubimy rezerwować biletów w sieci, zakupimy je oczywiście na dworcach i stacjach autobusowych. Korzystając z tradycyjnego „okienka” lub automatu biletowego musimy pamiętać by zatrzymać nie tylko bilet, ale też każde potwierdzenie jakie jest drukowane. Będzie to jedyny dowód zakupu w przypadku ewentualnej reklamacji kursu. Warto też też znać numer infolinii danego przewoźnika. Minusem zakupu tradycyjnego jest niedostępność promocji na bilety autobusowe, oraz presja czasu.
 

Rezerwacja i kupno biletów autobusowych w Polsce


PrzewoźnikOgólne zasady handlowe
FlixBus
  • Sprzedaż biletów elektronicznych odbywa się przez portal www.flixbus.pl lub w aplikacji mobilnej, przez infolinię, u kierowcy oraz w stacjonarnych Punktach Sprzedaży Biletów.
  • Proces sprzedaży internetowej rozpoczyna się od podania terminu wyjazdu oraz miejsca startu i miejsca docelowego podróży na głównej stronie przewoźnika.
  • Płatność za bilet autobusowy dokonywana jest kartą kredytową lub przelewem internetowym. W punktach stacjonarnych honorowana jest gotówka oraz karty płatnicze.
  • Bilet elektroniczny otrzymany na pocztę e-mail jest ustawowo uznawany za fakturę VAT
  • Zmiana biletu autobusowego następuje poprzez system Zarządzanie Rezerwacjami.
  • Anulowanie biletu autobusowego jest możliwe za pośrednictwem strony internetowej przewoźnika lub na infolinii dostępnej pod numerem +48 22 307 93 34.
  • Ulgi ustawowe obowiązują w flixbus.pl według zasad wyszczególnionych w regulaminie.
  • Rezerwacje grupowe obowiązują dla grup od 3 do 40 osób.
  • E-bilety dostarczane są na wskazany adres e-mailowy. Otrzymany numer rezerwacji upoważnia do odbycia podróży.
  • Oferty specjalne i kody promocyjne publikowane są na bieżąco na portalu FlixBus.
PKS Polonus
  • Sprzedaż biletów autobusowych odbywa się poprzez stronę internetową www.pkspolonus.pl, kasy dworcowe PKS i punkty sprzedaży POLONUS
  • Rezerwacji można również dokonać pod numerem telefonu 703 403 403 (taryfa operatora w Polsce) oraz zakupić bilet u kierowcy autokaru
  • Płatność za bilety autobusowe dokonywana jest gotówką, kartą MasterCard lub Visa oraz przez system przelewów internetowych PayU
  • Panel „Zarządzaj biletem” na portalu przewoźnika pozwala wybrać ulgę ustawową na przejazd oraz miejsce w autokarze
  • Ulgi handlowe przysługują seniorom (wiek 60+ za okazaniem legitymacji), uczniom i studentom (wiek poniżej 26 lat za okazaniem legitymacji) oraz dzieciom do lat 13 (wymagana legitymacja szkolna)
  • Zwrotu biletu autobusowego odbywa się z potrąceniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 10% wartości biletu, a użytkownicy zalogowani na portalu mogą bezpłatnie zmienić datę kursu autobusowego
  • Oferty specjalne i kody promocyjne publikowane są na bieżąco na portalu www.pkspolonus.pl
  • Bilety w promocyjnych cenach na usługę „Tanie powroty” należy zatwierdzić na etapie wypełniania rezerwacji online
  • Za każdą transakcję zakupową online pobierana jest stała opłata w wysokości 1 PLN brutto
  • Reklamację na świadczone usługi, niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu można składać pisemnie poprzez Formularz Reklamacji dostępny w sieci
NeoBus
  • Sprzedaż biletów autobusowych odbywa się poprzez stronę internetową www.neobus.pl, za pośrednictwem infolinii lub w punktach sprzedaży bezpośredniej.
  • Rezerwacji można również dokonać pod numerem telefonu 703 280 900 (dzwoniąc z Polski) lub +48 17 277 30 95 (dzwoniąc z zagranicy).
  • Płatność za bilety autobusowe dokonywana jest gotówką, kartą MasterCard lub Visa oraz przez system przelewów internetowych PayU.
  • Na portalu przewoźnika można skorzystać z ulg na przejazd. Informacje na ich temat zostały zawarte w dziale FAQ na stronie przewoźnika.
  • Zwrotu biletu autobusowego można dokonać za pośrednictwem infolinii albo strony internetowej przewoźnika.
  • Oferty specjalne publikowane są na bieżąco na portalu www.neobus.pl.
  • Reklamację na świadczone usługi, niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu można składać pisemnie albo telefonicznie.
Leo Express
  • Sprzedaż biletów autobusowych odbywa się poprzez stronę internetową www.leoexpress.com/pl w punktach sprzedaży bezpośredniej albo w agencjach lub niektórych pociągach przewoźnika.
  • Płatność za bilety autobusowe dokonywana jest gotówką, kartą MasterCard lub Visa oraz przez system przelewów internetowych PayU lub tradycyjnych przelewów.
  • Przewoźnik pozwala na skorzystanie z ulg zgodnie z informacjami przedstawionymi na swojej stronie internetowej.
  • Zwrotu biletu autobusowego można dokonać przez formularz na stronie internetowej przewoźnika.
  • Oferty specjalne publikowane są na bieżąco na stronie internetowej przewoźnika.
  • Reklamację na świadczone usługi, niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu można składać pisemnie lub telefonicznie.

 
 

75 komentarzy

  • Agnieszka

    Witam, zakupiłam dzisiaj bilet na taki kurs: https://dworzeconline.pl/sprzedaz/szczegoly
    Mam potwierdzenie na maila z Payu, że dokonałam płatność, jednak nie otrzymałam biletu na maila. Prosiłabym o podesłanie na maila agnieszka90@buziaczek.pl biletu. Czy jest taka możliwość?
    Podaje dane zamówienia:
    Szczegóły operacji
    Numer transakcji: C 974F XX1422274949XX (PL)
    Numer zlecenia (nadany przez odbiorcę): CSSB5934882
    Opis płatności: Z/2019/08/00041674
    Kwota: 19,00 PLN

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Pani Agnieszko,

      w tej sprawie musi się Pani konsultować z przewoźnikiem, u którego kupiła Pani bilet. Nasza strona pozwala jedynie na wyszukiwanie dostępnych przejazdów.

      Pozdrawiamy,
      zespół CheckMyBus

  • Iwona

    Szukam lini autobusowej Wodzisław Sl-Warszawa Centrum ,blisko stadionu 28.09.2019,na koncert Taco-Podsiadło dla 7 osób,tam i z powrotem

  • Kradzież

    Dzień dobry. 09.07.2019 kupiliśmy na Państwa stronie 2 bilety z Warszawy do Brześcia, ale niestety dostaliśmy niedziałającego linka do pobrania biletów. Również nie dostałam bilety na meil, który podałam przy zakupie. Przez to musieliśmy kupić nowe bilety na ten autobus w kasie.
    System nie przerobił zamówienia 9 lipca, a niestety wykonał go DZISIAJ (11.07.2019). Przy kontakcie ze sprzedawcą (reklamacje@dworzeconline.pl), w ciągu minuty ( czyli nie zapoznając się z treścią mojego meilu) odpowiedział NEGATYWNIE na prośbę o reklamacji.
    Musze dodać, że bilety ZAGRANICZNE kupują się na imię i nazwisko, które podawaliśmy. W kasie rezerwacji na nasze nazwiska nie było. Zdjęcia biletów i pdf o zrealizowane transakcji 11.07.2019 (autobus przypominam był 9.07.2019) wysłałam do sprzedawcy.
    Wychodzi tak że mnie dzisiaj okradli.
    Sprzedawca 3 dni nie odpowiadał mi, a dzisiaj odmówił w sprawiedliwej reklamacji.
    Proszę mi pomóc.

    • Kradzież

      Czy możecie na swojej stronie zablokować tego nieuczciwe przewoźnika?
      Tego dnia było przynajmniej 6 osób, oszukanych tak samo jak ja i zmuszonych do kupienia kolejnych biletów.

      • Avatar photo

        Pomoc CheckMyBus

        Szanowni Państwo,

        nasza strona nie pozwala na kupowanie biletów, a jedynie znajdowanie dostępnych przejazdów. Sprawę należy wyjaśnić z przewoźnikiem.

        Pozdrawiamy,
        zespół CheckMyBus

  • Krzysiek

    Dokonywałem rezerwacji na sobotę 25/05/2019 na trasie Malaga – La Linea.
    Po dokonaniu płatności otrzymałem komunikat ” Nie otrzymaliśmy odnośnika rezerwacyjnego od Movelii. Sprawdź swoją skrzynkę email i upewnij się, że bilety oraz rezerwacja zostały wysłane”

    Żadnego maila nie otrzymałem a czekam już pół godziny a środki na karcie są zablokowane? Czy w przypadku takiego komunikatu blokada zniknie a środki wrócą na konto?

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Panie Krzysztofie,

      w sprawie rezerwacji proszę się kontaktować z przewoźnikiem. Nasz serwis pozwala jedynie znaleźć dostępne połączenia.

      Pozdrawiamy,
      zespół CheckMyBus

  • Martyna

    Witam, popełniłam błąd przy rezerwacji transportu z lotniska Girona do Lloret de Mar. Ląduję w czwartek 09.05.2019 o 22:30 w Gironie i chcę się dostać do Lloret de Mar z przewoźnikiem Sagales w piątek 10.05.2019 o 00:15, lecz niefortunnie zarezerwowałam bilet na czwartek 09.05.2019. Próbowałam dzwonić do Sagales 08.05.2019 cały wieczór +34 902 13 00 14, nikt nie odbierał, pod numerem +34 935 931 300 (słaba konwersacja po angielsku) Pani zapewniała mnie, że bilet będzie ważny (mogła nie rozumieć mojego opisu sytuacji), ustaliłam kontakt mailowy, dostałam dziś odpowiedź że powinnam skontaktować się z firmą przez którą rezerwowałam przejazd, więc piszę (telefonu na stronie checkmybus nie mogę znaleźć) 🙂 Czy udałoby się zmienić moją rezerwację na piątek 10.05.2019 o 00:15? Czekam na odpowiedź.

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Pani Martyno,

      nasza strona pozwala jedynie na wyszukiwanie połączeń – rezerwacja i dokonywanie w niej zmian odbywa się wyłącznie za pośrednictwem przewoźnika. Mamy nadzieję, że uda się Pani odbyć podróż zgodnie z pierwotnym założeniem.

      Pozdrawiamy,
      Zespół CheckMyBus

  • Marta

    Dzień dobry. Jak mogę zarezerwować tutaj bilet z Torunia do Zakopanego w dwie strony dla dwóch osób? Podsumowanie mi wyszło, lecz nigdzie mi nie wyskoczyło, gdzie bym mogła wpisać nasze dane, a także potwierdzenie, że nasze zgłoszenie zostało zarezerwowane i otrzymamy bilet. Bardzo proszę o pomoc.

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Pani Marto, na naszej stronie znajdzie Pani dostępne połączenia autobusowe różnych przewoźników. Rezerwacja lub zakup biletu jest możliwy bezpośrednio na stronie danej firmy po kliknięciu w wynikach wyszukiwania „zobacz ofertę”.

      Pozdrawiamy,
      Zespół CheckMyBus

  • Irena Martyńska

    proszę o zwrot kwoty 107,96 zł. za rezerwację biletów na trasie Warszawa Gdańsk Warszawa w dn. 10.03.2019 której to rezerwacji nie potwierdziliście i nie wystawiliście biletu. Przez tlefoniczne biuro kontaktowe dowiedziałam się że pieniądze wrócą na konto w ciągu trzech dni a minęło 7 dni i pieniądze nie wróciły. Takie załatwianie klientów jest nie uczciwe i nadaje się do mediów.

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Pani Ireno,

      rezerwacja na pewno nie została dokonana przez naszą stronę, a przez stronę konkretnego przewoźnika. CheckMyBus pozwala jedynie na wyszukanie dostępnych połączeń autobusowych – nie sprzedajemy biletów, nie umożliwiamy rezerwacji i nie świadczymy usług transportowych. Zachęcamy do kontaktu z wybranym przez Panią przewoźnikiem.

      Pozdrawiamy,
      Zespół CheckMyBus

  • Ola

    Dobry wieczór,

    Planuję podróż z Alicante do Cordoby, ale nie wiem gdzie mam wpisać numer dowodu osobistego gdyż dostępne są tylko opcje NIF Espańol lub Paszport.

    Pozdrawiam.

    • CheckMyBus

      Pani Olu,

      niestety u każdego przewoźnika sprawa wygląda inaczej. Proszę spróbować się z nim skontaktować w celu uzyskania pomocy.

      Pozdrawiamy,
      Zespół CheckMyBus

  • Bogdan

    Pojawiła się na Waszej stronie chilijska firma BUS NORTE ( nie powiząna z BUS BUD) i wraz z nią problem
    po dokonaniu płatności kartą biletu nie można wydrukować go od 4 dni choć wykupione miejsca na planie autobusu oznaczone są ,że są zajęte (dokładnie te wybrane).
    Czy w takiej sytuacji nie wycofać pieniędzy via chargeback i kupić u innego bardziej solidnego przewoźnika na tej samej trasie ale powiązanego z BUS BUD.
    Zróbcie coś z tym bo ludzie będą mieli problemy zwłaszcza ci co kupują bez dużego wyprzedzenia.

  • Bogdan

    Widać,ze można kupić tu bilety na autobusy argentyńskiej firmy VIA BARILOCHE -przechodzi to od Was przez kanadyjski portal BUS-BUD.Sęk w tym ,że na stronie argentyńskiego przewoźnika jest dodatkowa opcja czyli możliwość rezerwacji i kupienia konkretnego miejsca co na długiej nocnej trasie jest ważne a tu Was takiej opcji nie ma.Pytanie jest czy będzie niebawem bo bilety mam zamiar nabywać w końcu lipca.
    Ponieważ firma VIA BARILOCHE jest sprzedawana na portalu CHECK MY BUS mniemam,że jest jest bezpieczna jeśli chodzi o kupno biletów on line i można kupić u nich bezpośrednio z opcją wybrania i kupna konkretnego miejsca w autokarze w klasie cama ejecutivo.

    • Avatar photo

      Pomoc CheckMyBus

      Panie Bogdanie,

      za pośrednictwem naszej strony nie ma możliwości kupienia biletów. Przekierowujemy wyszukiwania do stron przewoźników i to oni mogą udzielić odpowiedzi na tego typu pytania.

      Pozdrawiamy,
      Zespół CheckMyBus

    • Bogdan

      Teraz jest już OK- bilety na autobusy VIA BARILOCHE można kupować na konkretne miejsca via BUS BUD i po wybraniu fotela i dokonaniu płatności kartą bilety można drukować natychmiast.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.