Rezerwacja i zakup biletów autokarowych

Jak mogę kupić bilet na autobus?

 
CheckMyBus Pomoc rezerwacjeSzukasz informacji dotyczących rezerwacji i zakupu biletów na autokar? Chcesz poznać specjalne oferty zniżki, albo kupony rabatowe? A może, interesuje Cię, czy twojemu dziecku przysługuje bilet ulgowy, albo czy istnieją zniżki dla seniorów i osób niepełnosprawnych?

 
 
 
biletDzięki wyszukiwarce internetowej CheckMyBus dowiesz się jak i gdzie kupić bilet na autobus oraz czego potrzebujesz w przypadku rezygnacji z przejazdu lub zmiany terminu podróży. Dowiesz się również w jakiej formie przewoźnik dostarcza bilet autobusowy – czy musisz go wydrukować, czy wystarczy pokazać go na ekranie telefonu podczas wejścia na pokład autokaru. Poniżej garść porad dotyczących podróży!
 
 
 
Napisz nam swój komentarz lub zadaj pytanie – Jesteśmy tu by Ci pomóc!
 
Napisz wiadomość
 

Jak zarezerwować bilet autobusowy?

Autobusy międzymiastowe wracają w ostatnich latach do łask, przede wszystkim dzięki podwyższeniu standardów autokarów i ich obsługi. Innym ważnym czynnikiem jest łatwość rezerwacji i zakupu biletów autobusowych, na dużą ilośc dobrze przemyślanych tras w Polsce. Porównywanie przez Internet daje gwarancję uzyskania największych rabatów na przejazdy, a można tego dokonać zaledwi kilkoma kliknięciami.

Wyszukiwanie biletów online:

cmb panelZakup biletów w sieci ma wiele zalet, ponieważ możemy poświęcić na tę czynność tyle czasu, ile tylko chcemy, a poradniki internetowe rozwieją od razu nasze wątpliwości. Wyszukiwarka CheckMyBus pozwala uzyskać w jednym miejscu komplet informacji o biletach, trasach i zasadach przejazdu autobusem. Klikając przy wybranej pozycji w „Zobacz ofertę” jesteście Państwo przekierowywani na stronę danego operatora autobusowego, gdzie finalizowana jest transakcja zakupu biletu. Dodatkowo firmy takie jak PolskiBus lub FlixBus oferują tańsze bilety, jeśli zabukujemy je online. Zasadą jest, że bilety elektroniczne są najtańsze a w sieci znajdziemy oferty specjalne, kody promocyjne oraz wyprzedaże biletów autobusowych. Bilet elektroniczny drukujemy i pokazujemy operatorowi kursu na miejscu odjazdu, choć coraz cześciej na polskich trasach możemy skorzystać z biletu na smartfony. To wielkie ułatwienie!

Bilety tradycyjne:

Jeśli nie możemy bądź nie lubimy rezerwować biletów w sieci, zakupimy je oczywiście na dworcach i stacjach autobusowych. Korzystając z tradycyjnego „okienka” lub automatu biletowego musimy pamiętać by zatrzymać nie tylko bilet, ale też każde potwierdzenie jakie jest drukowane. Będzie to jedyny dowód zakupu w przypadku ewentualnej reklamacji kursu. Warto też też znać numer infolinii danego przewoźnika. Minusem zakupu tradycyjnego jest niedostępność promocji na bilety autobusowe, oraz presja czasu.
 

Rezerwacja i kupno biletów autobusowych w Polsce


PrzewoźnikOgólne zasady handlowe
FlixBus
  • Sprzedaż biletów elektronicznych odbywa się przez portal www.flixbus.pl lub w aplikacji mobilnej, przez infolinię, u kierowcy oraz w stacjonarnych Punktach Sprzedaży Biletów.
  • Proces sprzedaży internetowej rozpoczyna się od podania terminu wyjazdu oraz miejsca startu i miejsca docelowego podróży na głównej stronie przewoźnika.
  • Płatność za bilet autobusowy dokonywana jest kartą kredytową lub przelewem internetowym. W punktach stacjonarnych honorowana jest gotówka oraz karty płatnicze.
  • Bilet elektroniczny otrzymany na pocztę e-mail jest ustawowo uznawany za fakturę VAT
  • Zmiana biletu autobusowego następuje poprzez system Zarządzanie Rezerwacjami.
  • Anulowanie biletu autobusowego jest możliwe za pośrednictwem strony internetowej przewoźnika lub na infolinii dostępnej pod numerem +48 22 307 93 34.
  • Ulgi ustawowe obowiązują w flixbus.pl według zasad wyszczególnionych w regulaminie.
  • Rezerwacje grupowe obowiązują dla grup od 3 do 40 osób.
  • E-bilety dostarczane są na wskazany adres e-mailowy. Otrzymany numer rezerwacji upoważnia do odbycia podróży.
  • Oferty specjalne i kody promocyjne publikowane są na bieżąco na portalu FlixBus.
PKS Polonus
  • Sprzedaż biletów autobusowych odbywa się poprzez stronę internetową www.pkspolonus.pl, kasy dworcowe PKS i punkty sprzedaży POLONUS
  • Rezerwacji można również dokonać pod numerem telefonu 703 403 403 (taryfa operatora w Polsce) oraz zakupić bilet u kierowcy autokaru
  • Płatność za bilety autobusowe dokonywana jest gotówką, kartą MasterCard lub Visa oraz przez system przelewów internetowych PayU
  • Panel „Zarządzaj biletem” na portalu przewoźnika pozwala wybrać ulgę ustawową na przejazd oraz miejsce w autokarze
  • Ulgi handlowe przysługują seniorom (wiek 60+ za okazaniem legitymacji), uczniom i studentom (wiek poniżej 26 lat za okazaniem legitymacji) oraz dzieciom do lat 13 (wymagana legitymacja szkolna)
  • Zwrotu biletu autobusowego odbywa się z potrąceniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 10% wartości biletu, a użytkownicy zalogowani na portalu mogą bezpłatnie zmienić datę kursu autobusowego
  • Oferty specjalne i kody promocyjne publikowane są na bieżąco na portalu www.pkspolonus.pl
  • Bilety w promocyjnych cenach na usługę „Tanie powroty” należy zatwierdzić na etapie wypełniania rezerwacji online
  • Za każdą transakcję zakupową online pobierana jest stała opłata w wysokości 1 PLN brutto
  • Reklamację na świadczone usługi, niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu można składać pisemnie poprzez Formularz Reklamacji dostępny w sieci
NeoBus
  • Sprzedaż biletów autobusowych odbywa się poprzez stronę internetową www.neobus.pl, za pośrednictwem infolinii lub w punktach sprzedaży bezpośredniej.
  • Rezerwacji można również dokonać pod numerem telefonu 703 280 900 (dzwoniąc z Polski) lub +48 17 277 30 95 (dzwoniąc z zagranicy).
  • Płatność za bilety autobusowe dokonywana jest gotówką, kartą MasterCard lub Visa oraz przez system przelewów internetowych PayU.
  • Na portalu przewoźnika można skorzystać z ulg na przejazd. Informacje na ich temat zostały zawarte w dziale FAQ na stronie przewoźnika.
  • Zwrotu biletu autobusowego można dokonać za pośrednictwem infolinii albo strony internetowej przewoźnika.
  • Oferty specjalne publikowane są na bieżąco na portalu www.neobus.pl.
  • Reklamację na świadczone usługi, niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu można składać pisemnie albo telefonicznie.
Leo Express
  • Sprzedaż biletów autobusowych odbywa się poprzez stronę internetową www.leoexpress.com/pl w punktach sprzedaży bezpośredniej albo w agencjach lub niektórych pociągach przewoźnika.
  • Płatność za bilety autobusowe dokonywana jest gotówką, kartą MasterCard lub Visa oraz przez system przelewów internetowych PayU lub tradycyjnych przelewów.
  • Przewoźnik pozwala na skorzystanie z ulg zgodnie z informacjami przedstawionymi na swojej stronie internetowej.
  • Zwrotu biletu autobusowego można dokonać przez formularz na stronie internetowej przewoźnika.
  • Oferty specjalne publikowane są na bieżąco na stronie internetowej przewoźnika.
  • Reklamację na świadczone usługi, niewykonanie lub nienależyte wykonania umowy przewozu można składać pisemnie lub telefonicznie.

 
 

79 komentarzy

  • Sylwia

    Witam,
    Przejazd z Lotniska Chopina do Ostrowi Mazowieckiej,
    Czy są jakieś zniżki dla 2,5 letniego dziecka?Jak dokonać rezerwacji?

    Pozdrawiam

    Sylwia Łukaszuk

    • cmblogadmin

      Witaj Sylwia,

      tutaj znajdziesz wszystkie połączenia między Lotniskiem Chopina w Warszawie a Ostrowią Mazowiecką. Wystarczy, że dostosujesz dokładne daty podróży i wybierzesz ofertę, która najbardziej Ci odpowiada. Rezerwacja jest następnie dokonywana za pośrednictwem strony internetowej odpowiedniego przewoźnika autobusowego.

      Zniżki dla dzieci różnią się w zależności od przewoźnika. Najlepiej jest skontaktować się z firmą, od której chcesz kupić bilet i dowiedzieć się dokładnych warunków.

      Pozdrawiamy
      Zespół CheckMyBus

  • Teresa Jachowicz-Wroblewska

    Zamówiłam bilet na 24 lipca do lotnisko Warszawa Chopina pieniądze zostały ściągnięte z konta a biletu nie dostałam na mejla to ju prawie 3 tyg.dlaczego?

    • cmblogadmin

      Cześć Teresa,

      CheckMyBus jest tylko wyszukiwarką biletów autobusowych, niestety nie mamy wpływu na ostateczną rezerwację i wysyłkę biletów. Jeśli masz z tym problem, najlepiej skontaktuj się z przewoźnikiem, u którego ostatecznie zakupiłeś bilet.

      Mała wskazówka: Od czasu do czasu zdarza się, że bilety trafiają do folderu spam. Czy sprawdzałeś już, co się tam dzieje?

      Pozdrawiam
      Twój zespół CheckMyBus

  • Jolanta

    Dear Sir or Madame,
    I found the perfect buses Avanza from the aeroport Alfredo Suarez in Madrid to Salamanca and from Salamanca to Alfredo Suarez but when I wanted to pay it tourned out that the Avanza website does not work (ERR_CONNECTION_TIMED_OUT). The date of my trip is approaching and I am anxious. It is important to me to have the tickets before the trip. How can I buy them? Can you help me, please?
    Jolanta
    P.S. Oczywiście wolałabym odpowiedź po polsku, jeśli Państwo mogą.
    J.

    • cmblogadmin

      Cześć Jolanta,

      Niestety, jako wyszukiwarka biletów autobusowych nie mamy bezpośredniego wpływu na proces rezerwacji u danego dostawcy. Zalecamy kontakt z działem obsługi klienta Avanza Bus. Dane kontaktowe przewoźnika można znaleźć tutaj. Jeśli w ogóle nie możesz uzyskać dostępu do strony, spróbuj wysłać wiadomość e-mail do Avanza Bus na adres: info.malaga@avanzagrupo.com.

      Pozdrawiamy
      Zespół CheckMyBus

  • Bienia

    próbowałem zarezerwować bilet Neobus Krosno Kraków balice i chciałem zapłacić kartą kredytową,
    6 razy w Waszy systemie odrzucało te płatności, ale z karta została 6 razy obciążona kwotą 19 zł, razem 114 zł.
    Wobec powyższego proszę o zwrot kwoty 114 zł na moją kartę.
    Oczekuję szybkich decyzji

    • cmblogadmin

      Drogi Marianie

      Dziękujemy za wiadomość. Należy pamiętać, że CheckMyBus jest portalem porównującym ceny autobusów międzymiastowych i nie sprzedaje biletów ani nie obsługuje autobusów. Po kliknięciu „zobacz ofertę” na trasie autobusowej w naszej wyszukiwarce, zostaniesz przekierowany na stronę internetową firmy, aby dokonać rezerwacji i płatności. Aby zażądać zwrotu pieniędzy, należy skontaktować się bezpośrednio z firmą Neobus. Możesz skontaktować się z firmą na przykład za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie https://neobus.pl/en/contact.

      Z najlepszymi pozdrowieniami,

      Twój team wsparcia CheckMyBus

  • Flixbus

    Będę na lotnisko w Krakowie o 22:00 dnia 21.05.24… niby mi pokazuje kurs o 00:04 do Szczecinka ,ale inny juz kursów nie ma… Obawiam się że ten autokar jedzie z nocy z dnia 20 na 21 a nie w nocy z dnia 21 na 22 tak jak ja potrzebuje… przez te 5 minut po północy mnie dezorientuje… bardzo bym prosiła o sprawdzenie tego autokaru flixbusa i podanie mi dokładnej informacji żebym potem sam jaka pajac nie stała całą noc na zimnie. Pozdrawiam Aneta

    • CheckMyBus

      Witaj ,
      Autobus odjeżdża o 00:04 w dniu 21.05. Przyjedziesz na miejsce o 22:00. Innymi słowy, ta opcja nie jest dla Ciebie odpowiednia.
      Jeśli masz inne pytania, chętnie pomożemy.

      Z poważaniem,
      Zespół wsparcia CheckMyBus

    • cmblogadmin

      Cześć Oskar,
      Dziękuję za Twoją wiadomość.
      Należy pamiętać, że CheckMyBus to witryna porównująca ceny autobusów międzymiastowych, która nie sprzedaje biletów ani nie obsługuje autobusów. Po kliknięciu „zobacz ofertę” przy trasie autobusu w naszej wyszukiwarce zostaniesz przekierowany na stronę przewoźnika, gdzie możesz dokonać rezerwacji i płatności.
      Aby poprosić o anulowanie rezerwacji i/lub zwrot pieniędzy, skontaktuj się bezpośrednio z przewoźnikiem autobusowym lub sprawdź warunki na jego stronie internetowej.

      Z poważaniem,
      Twój zespół wsparcia CheckMyBus

    • CheckMyBus

      Witaj Dana,
      Dziękuję za wiadomość.

      Proszę pamiętać, że CheckMyBus działa wyłącznie jako wyszukiwarka: pokazuje dostępne oferty, ale nie obsługuje linii ani tras, a przede wszystkim nie sprzedaje biletów, które są porównywane w wyszukiwaniu. W przypadku wszelkich zapytań związanych z nabyciem, zmianą, dostarczeniem i zwrotem biletu zapraszamy wszystkich naszych klientów do kontaktu z firmą, w której zakupili bilet.
      Zazwyczaj bilet jest wysyłany pocztą elektroniczną. Sprawdź wszystkie swoje foldery z wiadomościami, w tym foldery „śmieci” i „spam” (wiele wiadomości z Microsoft, takich jak Hotmail i Outlook, trafia do tego miejsca), a jeśli nic nie otrzymałeś, sugerujemy, abyś skontaktował się z firmą przewozową.
      Z pewnością udzielą ci niezbędnej pomocy.

      Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, zapraszamy do ponownego kontaktu z nami.

      Z wyrazami szacunku,
      Twój Zespół Wsparcia CheckMyBus

    • CheckMyBus

      Дорогая Людмила
      Спасибо за твоё сообщение. Обрати внимание, что CheckMyBus – это портал сравнения цен на междугородние автобусные рейсы, он не продает билеты и не управляет автобусами. Когда ты нажимаешь кнопку „Посмотреть сделку” на автобусном маршруте в нашей системе, ты затем перенаправляешься на веб-страницу компании для бронирования и оплаты. Чтобы проверить, был ли твой билет куплен и забронирован, ты должен связаться с автобусной компанией напрямую.

      Пожалуйста, сообщи нам в случае любых других сомнений.

      С наилучшими пожеланиями,
      Ваша команда поддержки CheckMyBus

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.