Po niezwykłej i długoletniej metamorfozie terenów w centrum Łodzi, to trzecie co do wielkości polskie miasto staje się konkurencyjną destynacją transportową, również autobusową. Na trasy wracają połączenia krajowe i międzynarodowe, rozwija się też łódzka siatka połączeń. Inwestycja w dworzec dodała energii logistycznym ambicjom miasta.
Nowa Łódź Fabryczna kluczem do sukcesu
Przed gigantyczną inwestycją na terenie Łódź Fabryczna miasto borykało się z komunikacją nawet z samą Warszawą, podróże były długie a sam stary dworzec tak prowincjonalny, że stawał się tematem do żartów. Otwarcie dworca dla podróżnych przypadło na grudzień 2016 roku. Trzeba podkreślić, że Łódź w ostatnich 10 latach pretenduje do miana logistycznego – nie tylko geograficznego – środka Polski, dlatego duże projekty infrastrukturalne są dla miasta niezbędne. A za nimi podążąją wyrzeczenia.
Obecnie Łódź może cieszyć się z powrotu połączeń kolejowych na Fabryczną, której obowiązki przejęła na długie 5 lat stacja Łódź Kaliska oraz komunikacja autobusowa. W glorii nowej inwestycji wracają do Łodzi właśnie autobusy, a najwięksi przewoźnicy z radością przywracają autobusowy Przystanek – Łódź do swoich rozkładów. Duże wrażenie robi przede wszystkim system parkingowo-przystankowy na Łodzi Fabrycznej – podobnie jak perony pociągów – wpuszczony pod powierzchnię ziemi. Z tego właśnie powodu największy polski przewoźnik autokarowy PolskiBus najszybciej przeniósł swój punkt podróżny na Fabryczną.
Dokąd pojedziemy z Łodzi w Polsce?
? Łódź ↔ Warszawa cena biletu od 9 PLN ? Łódź ↔ Wrocław cena biletu od 10 PLN ? Łódź ↔ Rzeszów cena biletu od 25 PLN ? Łódź ↔ Poznań cena biletu od 19 PLN ? Łódź ↔ Gdańsk cena biletu od 25 PLN |
Najważniejsze zmiany dla ruchu autobusów
Wyzwaniem dla Łodzi w zakresie transportu międzymiastowego może się okazać planowany remont Dworca Warszawa Zachodnia oraz końcowe etapy budowy niektórych odcinków dróg szybkiego ruchu w centralnej Polsce. Położenie w centrum ma też znaczenie w przypadku połączeń na wschód Europy, na takie jednak Łódź jeszcze czeka. Szansą na rozwój międzynarodowy Fabrycznej jest brak konkurencji na przejazdy z Polski do europejskich stolic. Po decyzji strategicznej Lux Express, o czym pisaliśmy w artykule: Lux Express wycofuje się z Polski – przyczyny i skutki, na arenie pozostał właściwie tylko PolskiBus. Jako że najwięcej kursów autobusowych za granicę odbywa się z Warszawy lub Krakowa, Łódź powinna przyciągać przewoźników międzynarodowych oraz intensywnie ich promować. Korzystne i dobre wizerunkowo byłyby też kursy łączone ze wschodu kraju z przystankiem w Łodzi. Poniżej znajdziecie krótkie podsumowanie tras zagranicznych z Łodzi, na chwilę obecną.
|
Podziel się tym postem na