Firma FlixBus zorganizowała konferencję prasową, podczas której podsumowała pół roku swojej działalności w Polsce oraz zaprezentowała nową siatkę połączeń. W czasie ostatnich sześciu miesięcy jedenastu krajowych partnerów niemieckiej spółki przewiozło autokarami blisko dwa miliony pasażerów. Otrzymali oni również ponad trzydzieści pozwoleń dotyczących nowych tras.
Nowe trasy zielonych autobusów
Nowa siatka połączeń obejmie 130 punktów podróży w 70 polskich i 20 zagranicznych miejscowościach, co niemalże podwoi ich liczbę w rozkładzie jazdy FlixBusa. Wśród najważniejszych miejsc, w jakich zatrzymywać będą się zielone autokary, znajdą się nie tylko Warszawa, Trójmiasto czy Poznań, ale też Grudziąc, Busko Zdrój oraz Mława. Za przewóz pasażerów w naszym kraju odpowiadać będzie osiemnastu partnerów. Łącznie wygenerują oni w 2018 r. około 30 milionów przejechanych kilometrów.
Dzięki otrzymaniu ponad trzydziestu pozwoleń na trasy, siatka połączeń FlixBus Polska zostanie już 28 czerwca rozszerzona o nowe połączenia, wśród których należy wymienić Warszawa-Krynica Morska, Warszawa-Bydgoszcz, Kraków-Częstochowa oraz Kraków-Cieszyn. Już w lipcu dołączą do nich linie Szczecin-Warszawa oraz Szczecin-Kraków. Jak informuje spółka, trasy opierają się na idei węzłów, aby ułatwić pasażerom ewentualną przesiadkę i kontynuowanie podróży na jednym bilecie. Za centra przesiadkowe będą FlixBusowi służyć Warszawa, Kraków i Wrocław. Duże znaczenie będzie miała również lokalizacja lotnisk – między innymi w Modlinie, Balicach, Pyrzowicach czy Wiedniu oraz Wrocławiu.
Pół roku FlixBusa nad Wisłą
Osiemnastu partnerów FlixBusa dysponuje flotą około 150 autokarów obsługiwanych przez 600 kierowców. Warto przypomnieć, że to głównie krajowe firmy (w tym właściciel PolskiegoBusa, czyli Souter Holdings Poland) odpowiadają za przewóz pasażerów. Niemiecka spółka zajmuje się marketingiem, planowaniem siatki połączeń i obsługą systemu rezerwacyjnego.
FlixBus pozyskał w tym roku jedenastu nowych partnerów z Polski. Firma już teraz prowadzi rozmowy dotyczące podpisania umów z kolejnymi polskimi przedsiębiorcami. Autobusy franczyzobiorców są dostosowywane do standardów niemieckiej spółki. Dotyczą one zarówno zielonego malowania, jak i wyposażenia czy też przestrzeni na nogi dla pasażerów, dostępności toalet oraz darmowego Internetu bezprzewodowego.
W czasie półrocznej działalności autokary FlixBusa przewiozły blisko dwa miliony pasażerów, a wśród najpopularniejszych celów podróży znalazła się Warszawa, Kraków, Berlin, Rzeszów oraz Wrocław. Średnio około 60% miejsc w autobusach było zajętych na trasach. Od kilku tygodni klienci firmy mogą rezerwować miejsca na wybranych trasach – wkrótce opcja ta zostanie rozszerzona o wszystkie dostępne trasy.
Jeszcze w tym roku FlixBus otworzy w Młocinach swój pierwszy własny stacjonarny punkt sprzedaży biletów, czyli FlixShop. Na terenie kraju działa jednak około 200 partnerów, którzy oferują już możliwość zakupu biletów osobom, które nie zdecydowały się na skorzystanie ze strony internetowej niemieckiej spółki. W najbliższych latach ma ona rozpocząć działalność na Ukrainie oraz na terenie krajów bałtyckich. W ubiegłym miesiącu zielone autokary wyjechały zaś na amerykańskie trasy.
Podziel się tym postem na