Jedna z największych w Polsce spółek transportowych – Mobilis – rozpoczęła współpracę z niemieckim FlixBusem. Pierwsze kroki na wspólnej drodze tych firm rozpoczną się od wyruszenia na trasę dziewięciu dalekobieżnych autokarów, które realizować będą od połowy czerwca przejazdy w ramach sieci połączeń „zielonego” franczyzodawcy.
Dziewięć autokarów na trasy
Pod zielonym brandem pasażerów będzie przewozić dziewięć z ponad tysiąca autokarów polskiej spółki – współpraca polskiej i niemieckiej firmy opierająca się na zasadzie franczyzy będzie więc miała początkowo ograniczony charakter. Należy jednak podkreślić, że na flotę Mobilisa składają się nie tylko pojazdy dalekobieżne, ale też autobusy miejskie i turystyczne takich marek jak Scania, Solaris, Iveco, Autosan, Mercedes, Volvo i Man.
„Jestem przekonany, że nasza współpraca przełoży się na wiele korzyści dla pasażerów. Mobilis posiada duże doświadczenie w obsłudze połączeń lokalnych, regionalnych oraz kursów dalekobieżnych. Nasze know-how pozwala nam nieustannie podnosić jakość oferowanych usług. Dostarczamy kompleksową usługę tj. wykwalifikowanych i wyszkolonych kierowców, tabor oraz zaplecze techniczne. W Krakowie mamy bazę z doskonałym zespołem specjalistów przygotowanych do obsługi każdego rodzaju połączeń. Bez wątpienia wszystko to przełoży się na satysfakcję i zadowolenie klientów FlixBusa. W ramach obsługi letniej siatki połączeń zapewnimy dziewięć autobusów Scania Touring i jeden zapasowy, aby wspierać nasze połączenia bądź innych partnerów FlixBusa. Tabor dostosujemy do standardów firmy. Zielone autobusy będą przewoziły pasażerów w ramach letniego rozkładu jazdy.” – Dariusz Załuska, prezes zarządu spółki Mobilis
Plany FlixBusa
„Cieszymy się, że tak renomowana firma jak Mobilis postanowiła do nas dołączyć. Zróżnicowane doświadczenie Mobilisa, nie tylko w połączeniach dalekobieżnych, może być dla nas niezwykle cenne. Ze swojej strony zagwarantujemy natomiast odpowiednie zaplecze technologiczne, sprzedażowe czy marketingowe. W ramach letniego rozkładu Mobilis obsłuży trzy nasze połączenia, jednak nie wykluczamy rozszerzenia współpracy w kolejnych sezonach.” – Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.
Warto przypomnieć, że FlixBus ma wiele planów na nadchodzące miesiące. Nowe siatki połączeń autobusowych mają pojawić się w Europie, z szczególnym uwzględnieniem krajów niemieckojęzycznych. W Polsce, gdzie marka zastąpiła PolskiegoBusa i rozpoczęła współpracę z dziesięcioma przedsiębiorstwami, na przełomie drugiego i trzeciego kwartału ruszy system rezerwacji miejsc w autokarach. W 2018 roku FlixBus chce rozwijać swoje sieci połączeń na kolejnych rynkach oraz wdrażać usprawnienia technologiczne. Będą one związane z autokarami oraz platformą służącą rezerwacji i opłacania biletów. Jednym z głównych celów jest rozpoczęcie działalności w Stanach Zjednoczonych. Ponadto poprawiona ma zostać aplikacja mobilna firmy, jakość działania Internetu mobilnego w autobusach, a także systemu śledzenia pojazdów za pośrednictwem GPS-u.
Podziel się tym postem na