W ostatnich latach coraz więcej firm z branży motoryzacyjnej oraz transportowej przeprowadza eksperymenty dotyczące pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Niskie koszty eksploatacji, ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz poprawa wizerunku marki to czynniki, które napędzają rozwój nowoczesnych technologii na tej płaszczyźnie. Do „zielonego” wyścigu ma niedługo dołączyć jeden z największych przewoźników autobusowych w Europie – FlixBus.
Elektryczne autokary na długich trasach
Niemiecka firma FlixBus, pod której szyldem jeździ coraz więcej autokarów franczyzobiorców, poinformowała, że już w kwietniu rozpocznie ona testy autobusów elektrycznych. Będą one kursować na relatywnie długiej, bo wynoszącej około 150 km trasie, między Paryżem a Amiens. Kilka miesięcy później, w czasie tegorocznych wakacji, podobne połączenie zostanie uruchomione między dwoma krajami związkowymi Niemiec: Hesją i Badenią-Wirtembergią. Dystans między Frankfurtem nad Menem a Stuttgartem – największymi miastami tych regionów – to ponad 200 km.
Testy, które rozpoczyna FlixBus, to element strategii firmy dotyczącej bardziej ekologicznego podróżowania. Przejazdy autokarem ograniczają emisję dwutlenku węgla o nawet 80% względem samochodu. Nowe pojazdy, które wykorzystają Niemcy, mają dać producentom motoryzacyjnym sygnał, który skłoni ich do szukania alternatywy przede wszystkim dla silników Diesla.
Jak informuje CEO FlixBusa, André Schwämmlein: „Chcemy pomóc w kształtowaniu przyszłości podróżowania. Mimo iż elektryczne autokary są obecnie droższe od standardowych, jeżeli chodzi o koszt zakupu, to jesteśmy przekonani, że to dobra decyzja w długofalowym ujęciu. Dobra dla naszej firmy, klientów i środowiska naturalnego.
Plany skomentował również Michał Leman, dyrektor operacyjny FlixBus Polska: „Obserwujemy dziś trend odchodzenia od podróży prywatnymi samochodami i wybierania wspólnych podróży autobusami lub innymi środkami transportu publicznego, również w Polsce. Cieszymy sie, że możemy być pionierem w napędzaniu tej zmiany, przyczyniając się do odchodzenia od transportu napędzanego paliwami kopalnymi. Inwestycja w elektryczne autobusy dalekobieżne to niewątpliwie punkt zwrotny w mobilności.”
Zielona technologia
FlixBus wykorzysta dwa modele autokarów w swoim nowym projekcie – oba pojazdy będą produkowane w Chinach. Pierwszy to Yutong ICe 12, autobus o długości 12 metrów, który pomieści 53 pasażerów, rozpędzi się do maksymalnie 100 km/h i wyruszy na francuskie trasy. Drugi to BYD C9, który zapewnia 40 miejsc siedzących oraz prędkość maksymalną wynoszącą 90 km/h. Pojawi się on na niemieckich drogach. Zasięg obu pojazdów to około 200 km.
Warto przypomnieć, że FlixBus ma wiele ambitnych planów na nadchodzące miesiące. Firma planuje rozpocząć działalność w Stanach Zjednoczonych, a także rozszerzyć zakres swoich usług o transport kolejowy. Nowe siatki połączeń autobusowych mają pojawić się w Europie, z szczególnym uwzględnieniem krajów niemieckojęzycznych. W Polsce, gdzie marka zastąpiła PolskiegoBusa, na przełomie drugiego i trzeciego kwartału ruszy system rezerwacji miejsc w autokarach.
Podziel się tym postem na