Marka PolskiBus, która od 2010 roku towarzyszy polskiemu rynkowi przewozów autokarowych, zostanie za kilka miesięcy zastąpiona przez FlixBusa. Informacja dotycząca współpracy niemieckiej spółki z Souter Holdings Poland (właścicielem PolskiegoBusa) została przedstawiona dziennikarzom na konferencji prasowej zorganizowanej w Warszawie.
PolskiBus franczyzobiorcą
Należy już na wstępie zaznaczyć, że FlixBus nie dokonał finansowego przejęcia PolskiegoBusa. Za sprawą partnerstwa obu firm charakterystyczne czerwone autokary zostaną przemalowane na zielono, pojawi się na nich nowe logo, a wnętrza zostaną zmodernizowane. Otwarte zostaną również nowe połączenia – zarówno krajowej, jak i zagraniczne – a proces kupowania biletów ulegnie zmianie z korzyścią dla pasażerów. Z prawnego punktu widzenia Souter Holdings Poland stanie się franczyzobiorcą FlixBusa. Szczegóły finansowe dotyczące partnerstwa na tym polu nie są obecnie znane.
Początkowo autokary FlixBusa będą kursować po znanych pasażerom PolskiegoBusa trasach. Z czasem, gdy firma otrzyma odpowiednie zgody od polskich urzędników, otwarte zostaną jednak nowe połączenia – także międzynarodowe. Nie nastąpi to jednak przed nadejściem przyszłorocznej wiosny. Warto dodać, że część sześcioletnich już autobusów przestanie być eksploatowana, a firma rozważy zakup nowych pojazdów. Cała flota otrzyma jednak nadajniki GPS służące do monitorowania położenia oraz nawigacji. Zostanie także pozbawiona aż sześciu miejsc dla podróżnych. Dzięki nowemu umiejscowieniu foteli komfort podróżnych powinien zostać zwiększony, na co wpłynie również dostęp do darmowego Internetu bezprzewodowego na terenie całej Europy.
Bilety nie tracą ważności
Wszystkie bilety, jakie zostały i zostaną zakupione przez klientów PolskiegoBusa nie stracą ważności. W grudniu oraz na początku przyszłego roku ich sprzedaż będzie prowadzona za pośrednictwem stron internetowych obu przewoźników, ale z czasem także w tym temacie ma zostać przeprowadzone ujednolicenie. Promocje związane z tanimi przejazdami nadal będą kontynuowane.
Souter Holdings Poland nie jest pierwszym przedsiębiorstwem z Polski, które rozpoczęło współpracę z FlixBusem. Do tej pory już pięć innych firm zdecydowało się na tego typu krok, a jak poinformował przedstawiciel niemieckiej spółki, już teraz prowadzone są rozmowy z kilkunastoma innymi podmiotami.
Dynamiczny rozwój niemieckiej spółki
FlixBus pracuje na całym świecie z 320 przewoźnikami działającymi pod jego marką – w przyszłym roku zielone autokary mają po raz pierwszy pojawić się na innych niż europejskie trasach w związku z planami na ekspansję biznesową do USA. Niemiecka spółka zatrudnia około 1000 osób, z czego połowa to programiści. Za kierownicą autokarów z jej logiem zasiada obecnie 600 kierowców – często zatrudnionych przez niewielkie przedsiębiorstwa.
Podziel się tym postem na