Na podstawie zawartej w grudniu umowy, marka PolskiBus została zastąpiona na naszym rynku przez niemieckiego FlixBusa. Strona internetowa popularnego przewoźnika zniknęła z sieci, a pasażerowie coraz częściej podróżują zielonymi, a nie czerwonymi autokarami. Przez wiele lat były nieodzownym elementem krajowych dróg. FlixBus obchodzi w tym roku swoje piąte urodziny, mając nie tylko powody do zadowolenia z osiągniętego sukcesu, ale i plany na przyszłość.
Szybki sukces w Europie
Na przestrzeni ostatnich pięciu lat FlixBus przewiózł ponad 100 milionów pasażerów, co przełożyło się na nawet 250 tysięcy połączeń dziennie obejmujących 1400 przystanków w 26 krajach. W planach na bieżący rok znajduje się ekspansja działalności do USA, umocnienie swojej pozycji w Europie oraz wdrożenie rozmaitych usprawnień dla podróżujących.
„Od początku naszą wizją była modernizacja rynku autobusowego ze świeżej oraz innowacyjnej perspektywy. Teraz z radością możemy powiedzieć, że po pięciu latach nasz cel został osiągnięty. Zaczynaliśmy z trzema połączeniami w Bawarii w 2013 roku. Teraz możemy pochwalić się nawet 250 tysiącami codziennych przejazdów w 26 państwach” – Jochen Engert, założyciel firmy FlixBus i jej menadżer zarządzający.
Rodzinne firmy – siła FlixBusa
Obecnie około 60% klientów FlixBusa stanowią kobiety. Pasażerowie wybierają FlixBusa ze względu na niskie koszty przejazdu, wysoki komfort podróżowania oraz bezpieczeństwo. Jak informuje przewoźnik, 32% z nich stanowią bardzo młode osoby – między 18 a 25 rokiem życia. W Europie swoje usługi świadczy 250 franczyzobiorców FlixBusa. Są to często małe, rodzinne firmy, które zatrudniły w ciągu ostatnich pięciu lat około 7000 nowych kierowców.
Warto podkreślić, że FlixBus jest jedynie platformą zrzeszającą przewoźników działających pod marką niemieckiej firmy. Konsolidacja wyszukiwarki połączeń wielu przedsiębiorstw świadczących usługi przejazdu daje większą wygodę podróżnym oraz jest gwarancją wysokiej jakości podróży. Przewoźnicy nie tracą jednak możliwości wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów na własną rękę. Dlatego też działający pod nową marką PolskiBus należący do Souter Holdings Poland już wkrótce ma przywrócić specjalne akcje promocyjne oraz kupony rabatowe, które ceniło sobie wielu usługobiorców.
Ambitne plany na 2018 rok
W 2018 roku FlixBus chce rozwijać swoje sieci połączeń na kolejnych rynkach oraz wdrażać usprawnienia technologiczne. Będą one związane z autokarami oraz platformą służącą rezerwacji i opłacania biletów. Jednym z głównych celów jest rozpoczęcie działalności w Stanach Zjednoczonych. Ponadto poprawiona ma zostać aplikacja mobilna firmy, jakość działania Internetu mobilnego w autobusach, a także systemu śledzenia pojazdów za pośrednictwem GPS-u. Niemcy chcą cały czas przykładać dużą wagę do zachowania możliwie jak najbardziej przyjaznego środowisku naturalnemu systemu funkcjonowania swojej sieci autokarów. „Zieloną” inicjatywę mogą wspierać również sami podróżni przelewając pieniądze na fundusz ochrony środowiska albo dostając się na przystanek pieszo lub rowerem. Co ciekawe, już teraz 3/4 z nich decyduje się na taki krok – w przenośni, jak i dosłownie.
Podziel się tym postem na