Łódź wraca do gry na rynku autobusowym

Dworzec Lodz FabrycznaPo niezwykłej i długoletniej metamorfozie terenów w centrum Łodzi, to trzecie co do wielkości polskie miasto staje się konkurencyjną destynacją transportową, również autobusową. Na trasy wracają połączenia krajowe i międzynarodowe, rozwija się też łódzka siatka połączeń. Inwestycja w dworzec dodała energii logistycznym ambicjom miasta.
 

Nowa Łódź Fabryczna kluczem do sukcesu


PolskiBus w trasiePrzed gigantyczną inwestycją na terenie Łódź Fabryczna miasto borykało się z komunikacją nawet z samą Warszawą, podróże były długie a sam stary dworzec tak prowincjonalny, że stawał się tematem do żartów. Otwarcie dworca dla podróżnych przypadło na grudzień 2016 roku. Trzeba podkreślić, że Łódź w ostatnich 10 latach pretenduje do miana logistycznego – nie tylko geograficznego – środka Polski, dlatego duże projekty infrastrukturalne są dla miasta niezbędne. A za nimi podążąją wyrzeczenia.

Obecnie Łódź może cieszyć się z powrotu połączeń kolejowych na Fabryczną, której obowiązki przejęła na długie 5 lat stacja Łódź Kaliska oraz komunikacja autobusowa. W glorii nowej inwestycji wracają do Łodzi właśnie autobusy, a najwięksi przewoźnicy z radością przywracają autobusowy Przystanek – Łódź do swoich rozkładów. Duże wrażenie robi przede wszystkim system parkingowo-przystankowy na Łodzi Fabrycznej – podobnie jak perony pociągów – wpuszczony pod powierzchnię ziemi. Z tego właśnie powodu największy polski przewoźnik autokarowy PolskiBus najszybciej przeniósł swój punkt podróżny na Fabryczną.

Dokąd pojedziemy z Łodzi w Polsce?

🠶 Łódź ↔ Warszawa cena biletu od 9 PLN
🠶 Łódź ↔ Wrocław cena biletu od 10 PLN
🠶 Łódź ↔ Rzeszów cena biletu od 25 PLN
🠶 Łódź ↔ Poznań cena biletu od 19 PLN
🠶 Łódź ↔ Gdańsk cena biletu od 25 PLN

Najważniejsze zmiany dla ruchu autobusów


Wyzwaniem dla Łodzi w zakresie transportu międzymiastowego może się okazać planowany remont Dworca Warszawa Zachodnia oraz końcowe etapy budowy niektórych odcinków dróg szybkiego ruchu w centralnej Polsce. Położenie w centrum ma też znaczenie w przypadku połączeń na wschód Europy, na takie jednak Łódź jeszcze czeka. Szansą na rozwój międzynarodowy Fabrycznej jest brak konkurencji na przejazdy z Polski do europejskich stolic. Po decyzji strategicznej Lux Express, o czym pisaliśmy w artykule: Lux Express wycofuje się z Polski – przyczyny i skutki, na arenie pozostał właściwie tylko PolskiBus. Jako że najwięcej kursów autobusowych za granicę odbywa się z Warszawy lub Krakowa, Łódź powinna przyciągać przewoźników międzynarodowych oraz intensywnie ich promować. Korzystne i dobre wizerunkowo byłyby też kursy łączone ze wschodu kraju z przystankiem w Łodzi. Poniżej znajdziecie krótkie podsumowanie tras zagranicznych z Łodzi, na chwilę obecną.

Lodz Fabryczna dworzec
  • Z Dworca Łódź Fabryczna pojedziemy do Berlina, Brna, Budapesztu, Pragi lub Wiednia z firmą PolskiBus. Łącząc tę podróż z niemieckim przewoźnikiem FlixBus dostaniemy się dalej do m.in. Bochum, Dortmundu, Hamburga czy Amsterdamu.
  • Z Dworca Łódź Fabryczna pojedziemy do destynacji oferowanych w Czechach lub Austrii przez LEO Express.
  • Z Dworca Łódź Kaliska pojedziemy do m.in. Berlina czy Budapesztu z firmą Sindbad.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *